ettlitetknyte.blogg.se

Graviditeten och livet när vår lilla Noam kom till världen

Lilla bebis

Publicerad 2015-02-20 20:54:31 i

Noam har börjat få sina första tänder. Nu har de äntligen spruckit upp ur tandköttet,  men det kliar ju så att han inte kan sova.  Han ligger och gnager på nappen och vrider sig fram och tillbaka i sängen. För att göra det ännu svårare för den lille så har han börjat få "nattskräck ". Han har emellanåt inte alls kunnat somna i sin egen säng,  utan slappnar först av när jag lägger mig bredvid honom i vår säng. 
Lyckas han somna i sin egen säng så vaknar han ofta efter några timmar och är otröstlig tills man tar upp honom eller lägger honom mellan oss. 

Det är ju nu som drömmar börjar komma mer och att han blir mer medveten,  så det måste vara ett virrvarr i det lilla huvudet.  😳 

Nu sover han äntligen efter att ha behövt natta om i vår säng i säkert en timme. 😴 Han får sova där i natt , vilket kvällarna/ nätterna brukar sluta med numera. 

Det är ju dock inte bara jobbigt med utveckling. Han kommunicerar mycket mer nu och sträcker upp armarna mot mig om han vill komma upp. Han kan även mysa mer och busa, vilket jag tycker är underbart. 


HELGEN 

I helgen som var va jag uppe själv med Noam i Linköping. Passade på att träffa två gamla kompisar som jag inte träffat på jättelänge. Så underbar känsla när man ses och det känns som tiden har stått still. Så nu ska Jag se till att försöka hälsa på varje gång jag är uppe 😊 

Vi passade självklart även på att mysa med mormor och morfar. Noam har blivit ledsen de senaste gångerna vi hälsat på mormor/mamma, men denna gången gick det hur bra som helst . 

Nu får vi se när vi åker upp nästa gång, men mamma och jag ska försöka ringa via scype så Noam kan se henne när vi pratar också. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela